STUREBYSKOLAN

HEJ

idag har vi besökt vår nya skola sturebyskolan :) men vi har inte varit i vårat klassrum en för att niorna som går i skolan hade inte slutat så vi fick sitta i ett annat rum. vi var där typ i två timmar kanske, och jag,olivia,matteus som jag berättade om var med oss på paddlingen,ida en tjej från vår klass,klara också en tjej i vår klass,cissi en tjej från vår klass,fanny från vår klass,alice från vår klass och en kille som hete james kommer börja i skolan men det är bara jag olivia och matteus som kommer börja i samma klass. sen är det några anndra tjejer som redan går i skolan men har gott i vår klass tidigare de är linnea,sanna,ida (en annan ida så klart) och jossi/josephine. men det är bara linnea som kommer börja i vår klass men det är hon vi är närmast med så det är bra!:)
först när vi kom in i skola så skulle man sammlas i deras aula där vi skulle få veta vilka lärare vi kommer,vilka våra klass kamrater vi kommer att få och vilket klassrum vi ska vara i nästa termin.sen gick vi till det klassrummet vi hade fåt men  vi hade inte vårat ledigt som jag sa så då fick vi gå till ett annat rum. där inne så fick vi lära känna vår klass lite och så skulle man en vecka innan skolan började skulle man ringa till en person alltså vi hade ställt oss i ett led som var i boksrtavs årdning vilken första bokstav man hade på sitt efternamn blabla. ja i allafall så skulle vi ringa den personen som stod på sin vänstra sida så linnea som jag berättade att jag kännde skulle ringa mig och jag skulle ringa en annan tjej kommer inte ihåg vad hon hette. någon tjej som jag inte kommer ihåg vad hon hette skulle ringa olivia om det äns var en tjej men jag har för mig det, och olivia skulle ringa en kille som hette daniel. jag och då fick man skriva sitt namn och telefon numer på ett papper så kommer vår nya lärare skicka ut det tlll oss så vi kan ringa till varandra. men jag trivs redan jätte bra i skolan vet inte vad olivia tycker med jag tror hon tycker om den hon med ja men det var allt jag tänke säga nu iallafall men hörs säkert imorgon
 
PUSSAR OCH KRAMAR FELICIA & OLIVIA<3<3<3:):):)
 
ps.säkert några stav fel sorry:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback