Padddla kanot

hejsan
vi är ledsna att det har gåt några dagar sen vi la tu ett inlägg vi har haft så mycket läxor den här vecka men vi ska inte skulla från oss :)
 
Men vi tänkte berätta vad som hände igår. igår skulle hela våran klass gå och paddla. jag och olivia var tillsammans alltså vi skulle paddla kanot tillsammans. men i alla fall så skulle vi paddla till ett ställe där vi skulle äta våran mat och det kanske tog en halv timme en timme att ta sig till det där stellet och på vägen ditt så åkte vi lite fortare än de andra i vår klass föutom två killar so  heter tim och matteus som åkte med oss. när man skulle åka ditt så fanns det små sträckor eller vad man nu ska kalla det där man åker med kanoten, och när jag olivia,tim och matteus skulle åka igenom den första sträckan så krokade vi in i varandra så jag och olivia höll typ på och fastna medans tim och matteus bara hade råkat kroka in i oss så det behövde bara backa och åka vidare som det gjorde medans jag och olivia var tvngna att vända hela kanoten så vi skulle kunna fortsätta. sen när vi kom till den andra sträckan så fasnade vi igen men den här gången så var det strömt och att vi fasntade vi några stenar så olivia var tvungen att gå ut ur båten och putta bort oss och som tur var det inte så att strömmen gick åt andra hållet så det gick ganska lätt att få ut båten.... hahah och jag satt i båten och gjorde typ ingenting när olivia försökte få los kanoten. :)
efter vi hade varit och ätit på någon ö så skulle vi såklart åka till backa samma väg vi kom i från.haha lyssna  på det här!! ni vet den där sträckan jag berättade om att det var strömt vatten... den skulle vi åka i genom men den här gången så var det strömt åt fel håll alltså att strömmen åkte åt andra hållet vi åkte åt så när vi hade åkt typ inte äns hälften av sträckan så var det så strömt för oss så vi inte kunde padlda fram mer och vi var nästan de ända vi den här sträckan förutom två andra killar i vår klass som heter isak och Z eller han heter inte Z men alla kallar han för det för att han efter namn börjar på Z. men i alla fall så ser vi dom en liten bit längre fram  och att Z står i vattnet med sina skor och allting på... hahahaha och han försöker dra kanoten bort från vatten draget (ja det är så det heter tror jag) men åker med kanotnen istället men får fäste i marken igen och isak som han åker med är lite dum som tar med sig sin mobil när han ska padla jaja han siter i båten och försöke att skydda sin telefon så att den inte ska ramla i vattnet. och när jag och olivia inte kommer någon stanns så går olivia ut ur kanoten och försöker att putta bort båten hon också men det går inte så bra så jag tar av mig mina skor och hoppar i det iskalla vattnet och försöker att putta båten jag också. när vi ståt där en stund och det typ inte har hänt så snubblar både jag och olivia så att båten med oss hängande på var sin sida om kanoten flytter en bit i väg men får fäste med våra fötter på ett bar sternar och släppar oss fram med kanoten bedvid oss och jag vet inte hur många gånger jag slog i mina tår i en sten plus att mina strumpbyxor gick sönder..... haha ja sen kom vi äntligen ut ur vatten draget eller vad det nu heter och fortsatte padla till land.
 
hahahah det var vår dag igår nog den roligaste skoldagen hittills
 
ps. vår fröken tog kort på oss när vi försökte putta bort kanoten så det kankse kommer en bild om hon kan skicka den till oss
 
 
PUSSAR OCH KRAMAR FELCIA & OLIVIA <3<3<3<3 :):):):)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback